TR83 Bölgesi’nde yer alan firmaların uluslararası pazarlardan pay alabilmeleri için rekabet güçlerinin artırılması ve dışa açılmalarının desteklenmesi, ihracatçıların potansiyel pazarlarda zamanında ve doğru pozisyon almaları amacıyla, hedef pazarlar tespit edilerek potansiyel müşteri bilgilerine erişimleri sağlanmaktadır.
Hedef pazar araştırması desteği;
*firmanın ihracata konu ürünlerinin uluslararası pazarlardaki payları,
*ülkelerin ihracata konu ürüne ilişkin ithalat hacimleri ile büyüme ve küçülme eğilimleri,
*ülkelerin iş gerçekleştirme zorluğunun değerlendirilmesi,
*gümrük uygulama ve vergilendirmelerin değerlendirilmesi,
*ilgili pazarlar özelinde fiyat değerlendirmesi, gibi çalışmalar yürüterek firma ve ürünler için en uygun pazarların belirlenmesi sürecidir.