X KAPAT Neler Merak Ediyorsunuz?

Jibau Tekstil

TR83 Rekabetçilik ve Dış Ticaret Destek Merkezi Kapsamında Hizmet Alan Jibau Tekstil İle Röportaj


Firma Yetkilisi: Galip COŞKUN
Web: https://jibau.com/about-us


Bize firmanız hakkında bilgi verir misiniz?


Jibau Tekstil ve Danışmanlık Şirketi olarak uzun yıllar tekstil ve ev tekstili alanında uluslararası ticaret danışmanlığı ve ihracat hizmetleri vermenin deneyimiyle Tokat'taki firmamızı 2016 yılında bir şahıs şirketi olarak kurduk. 

 

Bu girişimimizde Tokat'a yerleşmiş olmanın etkisi büyük ancak yereldeki potansiyel de bizi tetikledi açıkçası. Bireysel tecrübemiz ve mevcut potansiyeli birleştirerek bu yola çıktık. Tokat'taki firmamızda 2 kişi, İstanbul'da da 3 kişi toplamda 5 kişiyiz. 

 

Tokat Merkez'de Ali Paşa Mah. Yeni Hükümet Cad. No: 14/102 adresinde hizmet vermekteyiz. 

 

Ne çeşit ürünler üzerine çalışıyorsunuz?


Tokat'ta ürettirdiğimiz ürünler arasında yöresel şallar ve baskılı kumaşlar ön planda. Şallar birleştirilip elbise yapılıyor. Biz bunların tasarımlarını yaparak pareo, kapüşonlu sabahlık gibi farklı ürünler ürettirdik. 

 

Ek olarak yöresel baskılı kumaşları kullanıyoruz. Bölgeye özel, Tokat motifleriyle baskı yapılıyor. Çok özel ürünler. Bu kumaşlardan da çeşitli yazlık elbise modelleri ürettirdik. Bazı mevcut modelleri yeniledik. 

 

Ev tekstilinde nevresim takımı, yatak örtüsü özellikle şönil grubunda Çin ile dahi rekabet edebilecek durumdayız.

 

Çalıştığımız fabrikalar kumaşı kendi dokuyor, kendi boyuyor, dikiyor... Dolayısı ile dünyanın her yeriyle fiyat ve kalite olarak rekabet edebiliriz. 

 

 

Dış ticaret geçmişiniz nedir, ihracat yapmaya nasıl karar verdiniz?

 

2007 yılından beri bu sektörün içerisinde olduğumu söyleyebilirim. Teknolojik ürünlerin ihracına ilişkin deneyimim ve bağlantılarım da vardı. Biraz araştırdım tekstilde nispeten daha kolay ilerleyebiliyorsunuz. Burada ürün gamımızdaki bazı ürünlerin ihracata uygun olması, daha önce de belirttiğim gibi yerelde üretilen ürünlerin potansiyeli ve tecrübemiz ihracata yönelmemizi sağladı. 

 

Özellikle e-ticaret siteleri üzerinden ihracatı kovalıyoruz; bu sitelerin her birinin farklı kuralları mevcut; bu kurallara uyum sağlayacak şekilde tasarım ve ürün gamımızla ilerlemeye çalışıyoruz. 

 

 

Yaptığınız ihracatın sürdürülebilir olduğunu düşünüyor musunuz?

 


Biz aslında yurt dışındaki ithalatçının talebine, yurt dışı satış formatına uygun olarak tasarladığımız ürünleri veya mevcut ürünleri fason üretim kapsamında temin ederek ihraç ediyoruz. Atölye kurmuyoruz. Fason üretimde, üretim sürecinin zorluklarına girmeden kendi belirlediğimiz standartlarda üretim yaptırabilmek gibi bir avantajımız oluyor. Pandemi nedeni ile süreçler biraz sekteye uğrasa da Bölge'de bir potansiyel var ve sürekliliği sağlayabileceğimize inanıyoruz.

 

 

Dış Ticaret Destek Merkezi’nden nasıl haberdar oldunuz? Verilen hizmeti nasıl değerlendiriyorsunuz?


TR83 Rekabetçilik ve Dış Ticaret Destek Merkezi’ni, OKA Tokat Yatırım Destek Ofisi aracılığıyla duyduk. Kısmen ihracat tecrübemiz var ancak ihracat danışmanlık hizmetleri oldukça pahalı hizmetler. Merkez, bize bu hizmeti almamızı sağladı. Bu açıdan faydalı olarak değerlendiriyoruz.

 

 

Merkezin size ne gibi katkıları oldu?


Merkezde çalışan yetkili arkadaşlarımızın Hoovers, Tendata gibi veri tabanları üzerinden sağladığı ve bize ulaştırdığı bilgiler son derece faydalı oldu.

 

Bu bilgiler arasında Rusya'dan Le Redoute vardı mesela. Biz aldığımız iletişim bilgileri üzerinden bu firma ile iletişime geçtik. Le Redoute bizden satın alma yapmadıysa da elimizdeki ürünleri satabileceğimiz, Fransa'dan Noz Group'a ulaşmamızı sağladı. Noz Group, Consys International aracılığı ile Romanya üzerinden bizden 6000 bin adet mont satın aldı. Dolaylı da olsa ihracat gerçekleştirmemizi sağladı. Önemli oranda satış yaptık.

 

Yine Merkez'den aldığımız bilgiler içerisinde yer alan Rusya'dan M FASHN adlı firma ile iletişime geçtik. Onlar bizi Sırbistan'da bazı kişi ve firmalara yönlendirdiler. Christina Delic ve Branislav Despotovic isimli firma yetkilileri geldi, İstanbul'da görüştük. Özellikle yazlık elbise modelleri çok beğenildi. 2000 adet yöresel kumaş, baskılı elbise, 3000 bin adet yöresel ve modern motif baskılı pareo ve sabahlık satışı gerçekleştirdik. Ürünleri Tokat'tan teslim ettik. 

 

Benzer yollarla pareo ve sabahlık ürün gruplarımızdan Almanya ve Macaristan'da bayileri olan iki firmaya da sattık. Firmalardan birinin 500 diğerinin 1200 bayisi var. 

 

Tüm bunlar firmamıza ve bölgemize maddi olarak fayda sağladı. Sizden aldığımız veriler bu anlamda çok işimize yaradı.

 

 

Sizce ihracatın önündeki engeller nelerdir?


Biz ihracat açısından küçük şehirde olmanın bazı dezavantajlarını yaşıyoruz. Nitelikli işçilik bulmak zor olabiliyor. İnsan kaynağının ve kaliteli üretimin ihracat için birincil öneme sahip olduğunu söyleyebilirim.

 


Hedef pazardaki ülkelere nasıl karar veriyorsunuz?

 


Hedef pazarın belirlenmesi ürünlerimizin nevi ile ilgili aslında. Örneğin bu dönemde pandemi nedeniyle medikal ürünlerin uluslararası piyasada satışını gerçekleştirmekteyiz. Bu nedenle cerrahi maske, cerrahi ameliyat önlüğü ve medikal tulum talep edebilecek bölgelere yöneliyoruz. 3 katlı cerrahi maske, cerrahi ameliyat önlüğü ve medikal tulumları Avrupa ve Amerika'da ithal eden firma bilgilerine ihtiyacımız var. Avrupa'da özellikle Almanya, Fransa, İspanya, İtalya ve Hollanda'ya ithalat yapan firmaların bilgilerine ihtiyaç duyuyoruz. Bu bilgilere TR83 Bölgesi Rekabetçilik ve Dış Ticaret Merkezi üzerinden ulaştık; ihracatımızı farklı ülkelere ihracat yaparak artırmayı hedefliyoruz.